Poczta Polska jako jedna firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych
Poczta Polska jako prawdziwa firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych. Każdego dnia ponad 25 tys. listonoszy pracownikach w Zespole Polskiej doręcza listy i paczki milionom Polaków. Poczta, jak najzdrowsza i duża spółka infrastrukturalna w obrębie ma odpowiednim potencjałem oraz poczuciem, które stanowi przydatne do technicznej obsługi wyborów korespondencyjnych.
Operatorzy pocztowi i kurierscy w Polsce i na świecie nadal rozpoczynają swoje stanowiska każdego dnia. Pandemia przeorganizowała jedynie sposób, w jaki zatem działają. Przesyłki nadal docierają do ludzi, tyle iż w znacznie wygodnej formie, dobrej z prawami Ministra Zdrowia oraz wymaganiami ekspertów.
W ramach procedowanej w Parlamencie RP ustawy Poczta Polska ma technicznie obsłużyć głosowanie korespondencyjne w wyborach prezydenckich. Rola Poczty Polskiej polegać będzie na oddaniu do wyborców pakietów wyborczych, a potem przekazania kart wyborczych do obwodowych komisji wyborczych. Będzie ostatnie możliwe zadanie logistyczne dla operatora pocztowego, zgodne z grudniowym pikiem przedświątecznym, w jakim pocztowcy dostarczają klientom ogromniejszą miarę przesyłek, niż w drugich momentach w roku.
– Wyznaczone nam działanie jest zapewnieniem wartości Poczty Polskiej jako firmy zaufania publicznego. Zrobimy je z najwyższą starannością, tak jak powodujemy to wszystkiego dnia z ponad 460 lat. Każdego roku dostarczamy ponad 1,5 mld przesyłek. W ubiegłych latach dostarczaliśmy pakiety do głosowania do osób niepełnosprawnych, od 11 lat odpowiadamy te za dostawę do nauk pakietów maturalnych. Żaden inny podmiot w Polsce, co oczywiste, nie posiada oczywiście dużego doświadczenia jeżeli idzie o doręczanie różnego rodzaju przesyłek – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
W fabryce trwają przygotowania do technicznej obsługi wyborów, intensywne prace narzekają na planie przygotowanie wszelkich rozwiązań logistycznych, informatycznych i organizacyjnych, które zapewnią sprawną obsługę procesu wyborczego. Poczta dysponuje kadrą nie tylko logistyków, ale też informatyków i pozostałych specjalistów, którzy zadbają o zaplanowanie bezpiecznego przebiegu dostarczania pakietów wyborczych. Trwa nabór pracowników, którzy poza swoim dotychczasowym zakresem obowiązków, będą wspierać obsługę wyborów. Odpowiednie wytyczne i ćwiczenia otrzymają listonosze a pełne osoby zaangażowane w praktykę zadań powiązanych z wyborami.
– Dzięki swym ludziom również możliwościom organizacyjno-logistycznym jesteśmy jedynym w Polsce podmiotem odpowiednim do sprawnej obsługi wyborów korespondencyjnych. Dajemy tę pozycję jako zaszczyt i zobowiązanie wobec obywateli – podkreśla Grzegorz Kurdziel.
Poczta Polska zatrudnia ponad 80 tys. gości na karty o pracę, dysponuje flotą ponad 6 tys. aut dostawczych różnego kształtu i siecią ponad 7,6 tys. placówek pocztowych.
zobacz również Poczta Polska jako prawdziwa firma logistyczna ma potencjał do obsługi wyborów korespondencyjnych